كدام سهام در بورس آینده درخشانی دارد؟
به گزارش پول من ایرنا نوشت: كارشناسان علت اقبال به سهام گروه خودرو را ناشی از میزان بالای نقدشوندگی آن می دانند؛ علاوه بر این، زمزمه های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و خروج از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.
«رضا آریاراد» كارشناس بازار سرمایه امروز (جمعه) به روند معاملات گروه خودرو در بازار سرمایه اشاره نمود و اضافه كرد: سهام گروه خودرو بعد از فراز و نشیب های فراوان، با اقبال خوب بازار مواجه گردید. وی اشاره كرد: در سوژه تجدید ارزیابی بر دارایی ها باید به این نكته توجه داشت كه شركت های بورسیِ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت با اجرا و عملیاتی كردن تجدید ارزیابی دارایی های خود، در واقع به صورتی فرصت باردیگر برای توجه و تمركز بر تولید و رونق در تولید محصولات خود بدست آوردند و امكان بهبود وضعیت تولید و ادامه روند تسهیل در چرخه فعالیت با رویكرد مدیریتی كاهش هزینه، افزایش میزان داخلی سازی، ارتقاء كیفیت محصول و استفاده از ابزارهای سودمند در جهت سودآوری و رونق میسر می شود. این كارشناس بازار سرمایه با تاكید بر اینكه این نوع اقدام را نمی توان صرفا به سودآوری، افزایش سود و درج در صورت های مالی شركت های مورد نظر مرتبط دانست، اضافه كرد: تجدید ارزیابی دارایی ها كه به افزایش ارزش دارایی ها در صورت های مالی می انجامد، تنها فرصت ممكن در اختیار مدیران و كاركنان شركت ها برای بهبود عملكرد، افزایش تولید و فروش باكیفیت محصول و در نتیجه عملكرد مناسب، كسب سود و افزایش سودآوری خواهد بود. وی گفت: جدای از اهمیت و تاثیر سوژه تجدید ارزیابی دارایی ها، از مهمترین دلیلهای اقبال سهامداران به سهام شركت های خودرویی را كه كمتر به آن پرداخته شده، می توان توجه و تمركز حداكثری دولت و مدیران اجرایی صنعت خودرو به افزایش میزان داخلی سازی و خودكفایی در این صنعت عنوان نمود.
این كارشناس بازار سرمایه اشاره كرد: تاثیر روانی بازگشت آرامش به صنعت و تولید كه با هجمه تبلیغات گسترده تحریم های سال قبل تحت الشعاع قرار گرفته بود امروز منجر به ورود نقدینگی و سرمایه های سرگردان به مرجع اصلی خود یعنی بازار سرمایه شده كه این مساله نوید بخش آینده ای با ثبات و مطمئن در رونق تولید و صنعت این حوزه خواهد بود. وی تصریح كرد: درباب شركت های خودرویی می توان به ارزشمندتر شدن سهام آنها بوسیله راهكارهای مدیریتی مناسب در كاهش واردات و افزایش ارتباط با مراكز تحقیق و توسعه و دانشگاه به منظور داخلی سازی حداكثری قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو اشاره نمود. آریاراد بیان كرد: شركت ایران خودرو با تشكیل ستاد توسعه و تعمیق ساخت داخل در فرصتی كوتاه توانست با ایجاد ارتباط و اتحاد بین صنعت، دانشگاه(محققان و پژوهشگران) و شركت های خلاق و مبتكر قطعه سازی كشور، با برنامه ریزی برای خودكفایی تعداد ۲۲۱ قطعه از قطعات اصلی و وارداتی خودرو در سال های ۹۸ - ۹۹ و با همكاری ۳۲ شركت قطعه ساز موفق و كارآفرین كشور برای داخلی سازی تعداد ۶۸ قطعه برای خودكفایی اقدام و تعداد۳۲ قطعه اصلی به تولید انبوه برساند. بگفته این كارشناس بازار سرمایه، پیش بینی خودكفایی حداكثری در سالهای ۹۸ و ۹۹ می تواند نوید بخش تداوم موفق تولیدات محصولات متنوع خودرویی و حضور موفق در بازارهای داخلی و در سطح كشورهای منطقه و متقاضی محصولات متنوع و باكیفیت خودرو باشد. وی معتقد می باشد، تشكیل این ستاد كه داخلی سازی و خودكفایی در تولید باكیفیت خودرو را شعار خود قرار داده است را می توان در تاریخ صنعت خودرو سازی در ایران بی نظیر دانست. آریاراد اضافه كرد: در دوران تحریم با برنامه ریزی برای تولید با تیراژ بالا و رساندن كمیت تولید به هدف میزان ۷۵۰ هزار دستگاه در سال و به منظور رسیدن به شكوفایی در رونق تولید خودرو به طور قطع بازتاب و تاثیر بسزایی در ارزشمندشدن سهام این شركت و روند رو به رشد آتی خواهد داشت. این كارشناس بازار سرمایه گفت: خبرهای مثبت از داخلی سازی قطعات تك ECU برای خودرو های كوییك و ساینا برای شركت خودروسازی سایپا و تداوم پروسه تكمیل آن كه بعنوان یكی از قطعات اصلی تولید خودرو است، امیدواری ادامه رشد و تداوم تولید با كیفیت و كمیت در گروه های خودروسازی را در میان سهامداران به بوجود آورد. وی اشاره كرد: اخبار مثبت و حواشی مربوط به سهام گروه خودرویی، سهامداران را به این درك عمیق رسانده است كه در خرید سهام گروه خودرویی با انگیزه میان مدت و طولانی مدت وارد شده و با اطمینان از ادامه مسیر روبه رشد وضعیت اقتصادی تولید خودرو به آینده روشن و رو به رشد ارزش سهام خودرویی امیدوار و خوش بین باشند. ۲۲۳۲۲۷/ ۱۷
منبع: پول من
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب