انتظار ایرلاین ها از مذاكرات وین
برجام و هواپیماهای نویی كه به ایران می آیند
به گزارش پول من به دنبال پیشرفت مذاکرات وین بین ایران و کشورهای ۱+۴ و اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره نوسازی ناوگان هوانوردی و تسهیلات در نظر گرفته شده برای ایرلاین ها، شرکتهای هواپیمایی منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات و برداشته شدن تحریم ها هستند تا بتوانند هواپیماهای نو خریداری نموده و ناوگان خویش را نوسازی کنند.
به گزارش پول من به نقل از ایسنا، به دنبال از سرگیری مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۴ در وین برای احیای برجام و پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام نمود که ایرلاین ها مکلف به نوسازی ناوگان هستند و آماده هستیم نسبت به تهیه تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به نوسازی ناوگان شرکتهای هواپیمایی اقدام نماییم.
وی تصریح کرد: تحریم ها سبب شده بود شرکتهای سازنده مواردی چون قطعات را از ایرلاین های ایرانی دریغ کنند و تهیه هواپیما هم بسیار دشوار شده بود اما امروز با عنایت به تغییراتی که در حال رخ دادن است و شرایط جدیدی که حاصل می شود همه شرکتهای هواپیمایی کشور مکلف هستند از این فرصت بهره برده و ضمن رفع مشکلات کنونی نسبت به تهیه هواپیما و توسعه ناوگان خود اقدام نمایند.
در این راستا، مقصود اسعدی سامانی- دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی - در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: نوسازی ناوگان هوانوردی بسته به نتیجه مذاکرات وین و برداشته شدن تحریم ها است و همه شرکتهای هواپیمایی مترصد این هستند که اگر مذاکرات به نتیجه برسد نسبت به نوسازی ناوگان اقدام نمایند.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۰ فروند هواپیما در کشور داریم که احتیاج به تعمیر و بهسازی دارند و برخی از آنها باید از رده بیرون بروند و برپایه مطالعاتی که دانشگاه تربیت مدرس انجام داده کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد و البته مطالعات انجام شده در دانشگاه امیرکبیر این نیاز را ۳۶۰ فروند اعلام نموده است که امیدواریم در هر صورت مذاکرات وین به نتیجه برسد و شرکتهای هواپیمایی بتوانند نسبت به نوسازی ناوگانشان اقدام نمایند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی افزود: امیدواریم با تجربه ای که از برجام گذشته و قرارداد خرید هواپیما داریم در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات بتوانیم با برنامه ریزی و تدبیر مناسب هواپیماهای خوبی بخریم و از این طریق ناوگان هوانوردی خودمان را نوسازی و بهسازی نماییم.
اسعدی سامانی اظهار داشت: گرچه ساخت و تولید هواپیما در دنیا برپایه سفارش انجام می شود و امکان دارد ایران بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات در نوبت کارخانه های بزرگ ساخت هواپیماهای مسافری قرار گرفته و چندین سال خرید و واردات آنها طول بکشد اما می توانیم در مقطع فعلی و برای جبران کمبودهای موجود در این حوزه از هواپیماهای دست دوم و با سن پایین خریداری نماییم چون که الان سن ناوگان ما بالاست و بعضی از هواپیماهای مسافری کشور باید از رده بیرون بروند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب