چه زمانی باید صفرها از پول ملی حذف شود؟

چه زمانی باید صفرها از پول ملی حذف شود؟ به گزارش پول من، رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس درباره ی حذف 4 صفر از پول ملی، اظهار داشت: زمانیکه تورم به 3 درصد رسید و نسبت به تثبیت کاهش تورم اطمینان داشتیم، صحبت هایی درباره ی تغییر واحد پول پذیرفته شد.



به گزارش پول من به نقل از مهر، سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس با اشاره به حذف ۴ صفر از پول ملی، اظهار داشت: در بعضی از اقتصادها همچون اقتصاد ایران که طی چند دهه تورم دو رقمی تجربه کرده اند، در نهایت ارزش پول ملی کاهش می یابد و تعداد صفرهایی که در مقابل پول ملی در مقایسه با پول خارجی قرار می گیرد، بسیار می شود.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد: بطور مثال در مقابل هر یک دلار ۶۰۰ هزار ریال یا ۶۰ هزار تومان قرار گرفته است این تعداد صفر در ارقام بالا بسیار است گو اینکه این مساله باعث شده که بجای ریال از تومان استفاده گردد و الان نیز به این جمع بندی رسیده اند که در ارقام بزرگ از هزار میلیارد تومان و به اختصار همت در ارقام بزرگ استفاده می نمایند.
وی افزود: این وضعیت حکایت از این دارد که ما به لحاظ محاسباتی و به صورتی ثبت و ضبط دفاتر مالی ناگزیر هستیم تعداد صفرها را کم نماییم یا به عبارتی نام واحد پول را تغییر دهیم این نیاز بیش از یک دهه است که حس می شود اما این که فکر نماییم این اقدام یک سیاست اصلاح اقتصادیست و منجر به کم شدن نقدینگی، تقویت پول ملی یا کنترل تورم می شود، باید اظهار داشت که این اثر را نخواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در مصاحبه با خانه ملت اشاره کرد: در تاریخ کشورها این اقدام زمانی انجام شده که اقتصاد به آرامش رسیده باشد بدین سبب زمانیکه توانستیم تورم را تک رقمی نماییم و به ارقامی مانند ۳ درصد برسیم که البته به شرط ها و شروط ها این مساله شدنی و مطمئن باشیم که می توانیم سیاست کاهش تورم یا شرایط کاهش تورم را تثبیت نماییم صحبت درباره ی تغییر واحد پول پذیرفته است.

1403/03/04
23:04:19
5.0 / 5
329
تگهای خبر: ارز , اقتصاد , پول , تورم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما