استقبال سهامداران از موفقیت ها در مجمع وبصادر بانک صادرات

استقبال سهامداران از موفقیت ها در مجمع وبصادر بانک صادرات پول من: مدیرعامل بانک صادرات ایران در گزارش مجمع عمومی این بانک دستاوردها و موفقیت های سال مالی 1402 را تشریح نمود و قرار گرفتن در میان سه بانک برتر کشور را به عنوان با اهمیت ترین هدف راهبردی بانک برشمرد.



به گزارش پول من به نقل از بانک صادرات ایران، محسن سیفی مدیرعامل بانک با تشریح موفقیت ها و دستاوردهای مطلوب در بیشتر فاکتورهای عملیاتی و بیان اهداف و سیاست های کلان مدیریت بانک، گزارش خود به مجمع را ارائه نمود.
سیفی، مشتری مداری، پایبندی به اخلاق حرفه ای، تعهد به تعالی و نتیجه گرایی، خلاقیت و نوآوری توانمندسازی کارکنان، مسئولیت پذیری اجتماعی، چابکی و رقابت پذیری و همین طور مدیریت مشارکتی را با اهمیت ترین ارزش های بانک برای قرار گرفتن در میان سه بانک برتر کشور در چشم انداز بانک برشمرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران، همین طور ارتقای راندمان منابع و دارایی ها، بهبود و ارتقای تجربه دیجیتال مشتریان، بهبود و افزایش سهم درآمدهای ارزی و همسوسازی اهداف فردی و سازمانی را با اهمیت ترین راهبردها در این جهت عنوان نمود.
او اظهار داشت: با اهمیت ترین سیاست های بانک صادرات ایران برای قرار گرفتن در میان سه بانک برتر کشور در قالب یک نقشه راهبردی، با پیگیری اهداف بانک برای توسعه سهم از بازار، ارتقا سودآوری، مدیریت هزینه ها با تأکید بر کاهش بهای تمام شده پول، متوازن سازی مصارف، مدیریت و کنترل مطالبات غیرجاری، استقرار و توسعه بانکداری دیجیتال و همین طور مدیریت و کنترل دارایی های سمی دنبال می شود.
سیفی در گزارش خود به مجمع، با بیان دستاوردهای بانک برای بهبود ساختارهای مالی، رشد ۳۱ درصدی سپرده ها ۷ درصد بالاتر از نقدینگی کشور و ۵ درصد بالاتر از رشد سپرده های نظام بانکی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این روند در سال مالی گذشته سبب کسب ۹ درصد از سهم بازار برای بانک شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران، سود عملیاتی ۹۷۸ درصدی و رشد ۴۸۶ درصدی سود خالص به دست آمده در سال مالی گذشته را نتیجه اعمال سیاست ها و اصلاحات مناسب در بخش مالی و رعایت بهداشت اعتباری در سال قبل عنوان نمود.
سیفی با اعلان اینکه موفقیت های بانک صادرات ایران در دریافت مجوز از مراجع مختلف برای افزایش سرمایه، منجر به رشد ۲۳ درصدی سرمایه بانک از محل آورده نقدی بعد از گذشت ۲۲ سال شده است، از ادامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در آینده نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی ها با ۵۶۳ درصد تا ۱، ۲۰۰ هزار میلیاردریال خواهد رسید و بانک صادرات ایران رتبه اول را در میان بانکهای بورسی کسب خواهدنمود.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همین طور با اشاره به اهمیت رعایت اندازه بهینه بانک، اظهار داشت: برای اصلاح ساختار مالی به سمت اندازه بهینه حرکت کرده ایم و در سال مالی گذشته تعداد ۱۳۶ شعبه برمبنای سوددهی و هزینه فایده ادغام شده و این روند ادامه خواهد یافت.
او همین طور در بخش دیگری از گزارش خود، کفایت سرمایه بانک در پی اقدامات انجام شده برای افزایش سرمایه را مورد توجه قرار داد و از بهبود کفایت سرمایه و رشد آن به میزان ۸۵۲ درصد نسبت به سال قبل آگاهی داد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همین طور با ارائه گزارشی از با اهمیت ترین فاکتورهای عملکردی این بانک در سال مالی ۱۴۰۲، به رشد ۳۵۹ درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور، افزایش ۶۴ درصدی صدور ضمانت نامه ها و افزایش ۶۳ درصدی مانده ضمانت نامه ها اشاره نمود.
او اضافه کرد: در سال قبل رشد ۳۵۹ درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور به میزان ۲۶۶ میلیون درهم در سال قبل رقم خورد و تلاش داریم تا وصول مطالبات شعب خارجی به یک میلیارد درهم برسد.
سیفی افزایش ۹۷ درصدی گشایش و افزایش ۶۲ درصدی مانده اعتبارات اسنادی بانک صادرات ایران در سال مالی ۱۴۰۲ را نشان از تغییر رویکرد بانک برای تامین مالی مشتریان از تسهیلات نقدی به غیرنقدی دانست و اشاره کرد: این رویکرد با سیاست های کلان اقتصادی در کنترل نقدینگی هماهنگی دارد. این رویکرد علاوه بر عدم نیاز به نقدینگی، مزایایی نظیر درآمد کارمزدی مناسب و پیش دریافت را نیز به همراه دارد.
مدیر عامل بانک صادرات ایران در گزارش هیئت مدیره به مجمع، نرخ رشد سود عملیاتی را ۹۷۸ درصد و نرخ رشد سود خالص بانک را ۴۸۶ درصد اعلام نمود و اضافه کرد: در سال مالی گذشته ۳، ۲۰۰ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۲، ۶۰۰ میلیارد تومان سود خالص در صورت های مالی بانک ثبت شده است.
سیفی در بخش دیگری از گزارش خود اظهار داشت: در سال قبل با وجود افزایش نرخ سود سپرده بانکی و افزایش نرخ گواهی سپرده خاص، بانک صادرات ایران با جذب منابع ارزان و فروش طرح های با نرخ مؤثر مناسب، توانست فاصله نرخ مؤثر تسهیلات و بهای تمام شده پول را به ۰.۹ درصد افزایش دهد.
گفتنی است مجمع عمومی عادی سالانه بانک صادرات ایران با حضور مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت، نماینده سهام عدالت، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران بانک و سهامداران در محل سالن همایش شهید ضرغام فدراسیون کشتی، همزمان بصورت حضوری و برخط (آنلاین) انجام شد و بعد از استماع گزارش هیئت مدیره به مجمع و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت های مالی سال مالی منتهی به انتها اسفند ۱۴۰۲ بانک صادرات ایران (سهامی عام) مورد تأیید ۶۵.۹۲ درصدی سهامداران قرار گرفت.
همچنین برمبنای تصمیمات مجمع و تأکیدات بانک مرکزی، ۱۷ ریال به میزان حداکثر ۱۰ درصد سود هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

1403/04/01
12:46:14
5.0 / 5
323
تگهای خبر: آنلاین , ارز , اقتصاد , اوراق بهادار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما