عضو كمیسیون انرژی مجلس:

رقم خسارت بخش تولید از قطعی برق به ۲۰۰ همت رسید

رقم خسارت بخش تولید از قطعی برق به ۲۰۰ همت رسید به گزارش پول من، محمد رشیدی با اعلان اینکه رقم خسارت بخش تولید از قطعی برق به 200 همت رسید، اظهار داشت: حمایت و سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی از نیروگاه ها، خیلی از ناترازی ها و عدم النفع صنایع کشور راجبران می کند.



به گزارش پول من به نقل از سازمان بورس اوراق بهادار، محمد رشیدی با اشاره به مذاکراتی که مقرر است بین مسؤولان صندوق توسعه ملی با وزیران نفت و نیرو درباب پشتیبانی از نیروگاه های تجدیدپذیر صورت گیرد، اظهار داشت: این مذاکرات با هدف رفع ناترازی برق و بهبود وضعیت سرمایه گذاری در عرصه انرژی انجام شده و نشان دهنده پیشرفت های قابل توجهی در عرصه هماهنگی برای توسعه صنعت انرژی و برق است.
رشیدی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه بر پشتیبانی از نیروگاه های تجدید پذیر تاکید بسیار شده است، اضافه کرد: در این برنامه تکلیف شده که نیروگاه های تجدید پذیر نیازمند توسعه هستند و می بایست برای این مساله اقدامات اساسی از طرف دولت و مجلس صورت گیرد.
او با اشاره به این که ظرفیت بسیاری برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد، اظهار داشت: بنظر می رسد با حمایت و سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی از نیروگاه ها، خیلی از ناترازی ها و عدم النفع صنایع کشور جبران شود.
عضو کارگروه آب، سدها و نیروگاه های برق آبی مجلس اعلام نمود: تمام کشورهای دنیا به موضوع عدم النفع صنایع توجه دارند در صورتیکه در کشور ما برای یک ساعت خاموشی و قطعی برق، صنایع گرفتار خسارت و لطمه های بسیار می شوند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه امسال خسارت ناترازی انرژی به بخش تولید امسال ۲۰۰ همت بوده است، اشاره کرد: قطعی برق برای صنایع کشور، مشکلات بسیاری را در اختصاص بودجه ۱۴۰۴ بدنبال دارد چونکه ضرر و زیان های ناشی از ناترازی، تولید را گرفتار چالش و میزان تورم را نیز افزایش داده است.
عضو کمیسیون انرژی با یادآوری این که بهترین راه حل برای حل ناترازی ها، پشتیبانی از انرژی تجدیدپذیر است، اظهار داشت: ناترازی و خاموشی هزینه هایی را برای صنایع و بخش تولید به بار آورده که جبران آن نیازمند بودجه بسیار است و همین طور افزایش قیمت کالاها را بدنبال دارد که این مساله فشار مضاعفی بر مردم وارد میکند.

1403/07/27
13:17:38
5.0 / 5
9
تگهای خبر: اوراق بهادار , بورس , تورم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
پول من
pooleman.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پول من محفوظ است

پول من

محاسبه گر پول شما